CAN TAŞIYAN İNSANLARIN ÇİLESİ
GÜNDEMOrhan KESKİNSOY: (Otobüs şoförleri ve yardımcıları) Gazetemizin 23 Haziran 2026 tarihli sayısındaki başlık şuydu ”DATÇA’DA OTOBÜS ŞOFÖRLERİ VE MUAVİNLERİNİN DİNLENME ALANI TEPKİ ÇEKİYOR: TOZ, TOPRAK PİSLİK İÇİNDE….” Yıllar önce yine gazetemizde konuyu gündeme getirmiştim. Hatta otobüs firmalarının firmalarına açık bir çağrıda da bulunmuştum.
Öneriler sunmuştum.
Benim o zamanlar yazı yazmama neden olan bir kadın uzun yol
otobüs çalışanıydı. Bana açıktan şunu sordu:
-Duş alabileceğim bir yer var mı diye…
Ben de tanıdığım bir apart sahibine telefon edip, o gün kendisine
yardımda bulunmuştum.
Haa bu kadınla yakınlığım, otobüsün memleketim Samsun’dan
gelmesiydi.
Yani 20 saati aşkın bir yoldan gelmişlerdi.
Çok etkilenmiştim. Kendimi onun yerine koydum. Kızımı onun gibi
orada çalışan gibi düşündüm. Oturup, uzun bir yazı yazdım. Öneriler de
sundum.
Bu insanların çilesi devam ediyor. Başka yerlerde durum nedir
bilmiyorum. Sıcak bir çorbaya, rahat bir yastığa hasretler
Aslında biz bunu Datça’da çözeriz ve tüm Türkiye’ye örnek oluruz.
İşte önerilerim;
Şu anda tespit edebildiğim kadarıyla Datça çıkışlı otobüs firmaları
şunlar;
Ali Osman Ulusoy-Bosfor-Kale-Kamil Koç- Metro-Pamukkale-Varan
(Alfabetik sıraya göre yazılmıştır) Bazen başka firmaları da görüyorum.
Onların adını yazmadım.
-Acil olarak; şu anda otobüslerin durduğu yer veya bir başka deniz
kenarına sadece duş almaları için, gerekirse bir iki yatak atılacak büyük bir
iki çadır kurulabilir…
-Datça’ya yeni bir otogar yapılana değin, otobüs firmaları kendi
aralarında anlaşmalılar. Kiralık bir ev veya daire bulunmalı. İçine bolca duş, yatak konulmalı. Kirasının 50 bin TL olduğunu kabul edersek, ve 70-80 bin
TL bedelle çalışan, gelen personele yemek vs. Yapacak bir kadın tutulmalı.
Peki diyeceksiniz ki, para…?
-Her sefer yapan otobüs yarım yolcu parası versin, günde on sefer
yapılıyorsa bu ayda en az 300 bin TL eder ki, bol bol bol yeter.
Bu arada Belediye Kent Lokantalarından ve şehir içi otobüslerinden
bu otobüs personeline bir indirim yapabilir.
-Bunlar yapılamıyorsa, kışın bir pansiyon veya apart ile anlaşılmalı,
oradan faydalanılmalıdır.
İstenirse çözüm bulunabilir.
Şöyle bir yanlarından geçin bakın, perişanlığı görün.
Bu insanlar hepimizin canını taşıyor arkadaşlar. Ne kadar huzurlu
olurlarsa o kadar iyi çalışırlar.
Başka çözümler de bulunabilir.
Ama acil olarak, bu insanların duş alma olanakları hemen sağlanmalıdır.
İlginizi Çekebilir