Öğrenciler Çiftlikte Sağlıklı Beslenmeyi ve Doğal Üretimi Yerinde Öğrendi
GÜNDEMEsen YILDIZ KOCAOĞLAN: Datça Mustafa Kutluay İlkokulu ve Ortaokulu öğrencileri, sağlıklı beslenme konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla düzenlenen çiftlik gezisinde hem eğlendi hem öğrendi.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle yürütülen ve Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni Şeyma Ergen’in koordinatörlüğünü üstlendiği “Göz Hizasında Sağlık Projesi” kapsamında gerçekleştirilen gezide öğrenciler, süt ve süt ürünlerinin üretim aşamalarını yerinde görüp sağlıklı beslenme konusunda önemli kazanımlar elde etti. Çiftlikte büyükbaş ve küçükbaş hayvanların bakım, beslenme ve sağım süreçlerini gözlemleyen öğrenciler, günlük yaşamda tükettikleri süt, yoğurt ve peynirin sofralara ulaşıncaya kadar geçtiği aşamaları yakından gördü. Köy peyniri yapımını öğrenen öğrenciler, farklı yoğurt çeşitlerini de tatma imkânı buldu.
Gezi sırasında tesiste kullanılan çevreci enerji sistemi de öğrencilerin ilgisini çekti. Zeytin çekirdeği atıklarından elde edilen enerjiyle çalışan sistem hakkında bilgi alan öğrenciler, sürdürülebilir üretim uygulamalarını yerinde inceleme fırsatı yakaladı. Doğal üretimden sağlıklı beslenmeye uzanan süreci yakından tanıyan öğrenciler hem keyifli bir gün geçirdi hem de katkısız ve doğal gıdaların önemine ilişkin önemli bilgiler edindi.
İlginizi Çekebilir